|
Tekstsiden: Der er ingen tale på filmen. Eneste tekst er Superbrugsens eget slogan, - stil krav, det gør vi, - som bliver drejet i en humoristisk retning, som passer til vores unge hovedperson, da ordet vi, bliver skiftet ud med jeg. = Det er ham, der stiller krav til Superbrugsen (til betjeningen) og ikke som superbrugsen oprindelig har tænkt, at de stiller krav til deres varers kvalitet og sortiment.
Lydsiden: Under hele reklamen er der lagt et musikalsk lydspor for at gøre stemningen ungdommelig og tempofyldt.
Klipning: Reklamen er klippet i et tempo, der matcher musikken.
Reklamens livsstil: Reklamen forsøger at overbevise de unge om at Superbrugsen også er et supermarked for dem. Man kan få de varer, som de unge efterspørger: Sodavand - snacks, og man kan endda opnå flirt med de unge medarbejdere (ekstra egenskab) Reklamen spiller på vores trang til succes; at være ung og tjekket. Psykologisk er det i kommunikationen B der opfordrer B.
Fortolkning, vurdering og perspektivering: Reklamens budskab er: Når du handler i Superbrugsen kan du føle dig tjekket og tiltrækkende. Det er din butik - og du "styrer" Reklamen når formodentlig sin målgruppe, da de unge kan identificere sig med de unge medarbejdere/kunden. Reklamen minder om andre reklamer, for "unge" produkter, f.eks. Sodavand. De fortæller også ofte en historie med en hovedperson, som man kan identificere sig med. (Nestea reklamerne) Reklamen er godt lavet i betragtning af at det er amatørarbejde, specielt fordi den er så kort, og dermed strammet op, så den ikke bliver kedelig. Den er sjov og har en overraskende "ende".
|
|