 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mål og målgruppe Materialernes målgruppe er folkeskolens overbygning, både af lærere og elever, men dele af den kan sagtens bruges på andre niveauer.
Gennem arbejdet med tv-reklamer vil vi bl.a.
- gøre eleverne bevidste om tv-reklamernes indflydelse på os som forbrugere
- lære eleverne de tricks reklamerne benytter for at få os til at købe deres produkter
- give eleverne værktøjer til at
- udvikle deres egen holdning som forbrugere
- lade eleverne undersøge forskelle og ligheder mellem forskellige tv-reklamer og tv kanaler
- bevidstgøre om de forskellige love og regler inden for området.
- lade eleverne arbejde kreativt med at skabe deres egne tv-reklamer.
Gennem videoklip, analyseværktøjer, informationer og opgaver håber vi på at blande den helt rigtige opskrift til at opnå målene.
Man bestemmer selv, hvor man vil starte på sin rejse i tv-reklamens univers. God fornøjelse!
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eksempler Se eksempler på reklamefilm, billedteknikker mm. Vi har "streamet" en række eksempler, som du kan se i et lille billede på skærmen, - men husk hovedtelefoner eller tænd for din højttaler
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fik du fat på det? Undervejs i arbejdet på hjemme-siden kan du finde små øvelser, som kan tjekke noget af din viden.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selvstudie? Denne hjemme-side kan bruges såvel som selvstudie, som i klassen.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praktisk: Indholdet kan læses på skærmen, men meget af det findes også som pdf-filer, som er nemmere at printe ud. Det kræver at man har programmet Acrobat reader på sin computer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EFELCREN PROJECT© Kim Larsen DK Susanne Hviid DK 2006 / 2007
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|