|
|
|
|
|
Sang, dans og musik reklamer. (f.eks. Coca-Cola)
- henvender sig ofte til unge og bruger sang, dans og musik til at præsenterer deres varer i en ung og smart livsstil. TV-reklamerne virker næsten som en lille musikvideo med de hurtige kamera- bevægelser og klipning.
Dramatiserede reklamer. (f.eks. Schulstad)
- er en TV-reklame der fortæller en lille (sjov) historie (fra hverdagen).
3. Lyriske reklamer. (f.eks. Mange shampooreklamer)
- er romantiske, poetiske og/eller lyriske. De bruger romantisk musik, symboler (fra naturen) og rolige kamerabevægelser, bløde overgange og ofte slow-motion optagelser.
Fakta og/eller "sælger" reklamer. (Bilka, Biva)
- er enkelt og hurtigt lavet. Disse TV-reklamer er en slags filmet "tilbudsavis", Køb 3 pakker ….. En stemme (voice-over) fortæller om "de fantastiske tilbud". Nogle gange optræder en sælger der taler direkte til kameraet (dig).
Serie reklamer. (DSB, Harry)
- er TV-reklamer som jævnligt kommer i nye episoder. TV-seerne kommer til at kende hovedpersonerne og vi snakker om dem. "Har du set den nye reklame med ? ..." Det er tit store firmaer der får lavet disse reklamer fordi de er dyre at lave. Firmaerne ønsker en langtidspåvirkning af seerne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Har du lagt mærke til, at når en reklame har kørt i nogen tid kommer der en kortere version af reklamen? Seerne vil huske resten af det ved bare at se den forkortede version. Nogle gange bliver den endda forkortet igen og igen. Husk: en kortere reklame er en billigere reklame.
|
|
|
|
|
|
|