1. fortolkning, vurdering og slutning 2. Teksiden og de sproglige sider. 3. Klipning 4. Genre
1. Hvor kommer den fra? 2. Hvad koster den? 3. Er den billig? 4. Hvad hedder den?
Hvordan beskriver man billedsiden og de filmiske virkemidler?
1 Man ser på hvordan lay-out på skærmen er. Hvor finder man varen? 2 Har nogle af billedeelementerne en symbolsk betydning. Hvilken? 3 Hvilke farver er vigtige? 4 Kameravinkler, afstande, bevægelser og klipning.
1. Hvor meget fylder teksten? 2. Hvordan er effektlyden 3. Er billederne pæne? 4. Hvordan er skærmen inddelt?
1. Med gode ord 2. Med masser af reklame 3. Med mange tekniske betegnelser 4. Med omtanke
1. Med det gyldne snit 2. Hvilke farver er vigtige? 3. Hvordan er sproget? 4. Kameravinkler, afstande, bevægelser og klipning.
Hvilke punkter har man brug for for at beskrive tekstsiden og de sproglige virkemidler?
1. Hvad står der i teksten? 2. Hvad betyder det? 3. Hvem har lavet den? 4. Hvad koster den?
1. Hvordan er skærmen opdelt? 2. Hvordan er den fortalt? 3. Hvilke farver dominerer billedet? 4. Hvad reklameres der for?
1. Reallyd 2. Effektlyd 3. Underlægningsmusik 4. Monolog og dialog 5. Voice over
1. Hvor meget fylder teksten i reklamen? 2. Hvordan er sproget?Hvad står der? 3. Kan man læse teksten på skærmen? 4. Hvor er teksten anbragt? 5. Hvilken betydning har teksten i sammenhæng med billederne? 6. Hvilke argumenter bruges der for at sælge varen?
Hvilke punkter har man brug for, for at kunne beskrive lydsiden og dens virkemidler i en tv-reklame?
Beskriv: Reallyd Effektlyd Underlægningsmusik Monolog og dialog Voice-over
Hvordan fortolker, vurderer og perspektiverer man en tv-reklame? Hvilke punkter skal du komme ind på?
1 Hvordan fortolker du reklamens budskab? 2 Når reklamen sin målgruppe? 3 Får du lyst til at købe varen? 4 Hvordan er denne reklame i forhold til andre reklamer? 5 Har reklamen træk fra andre genrer?
1. Hvordan er skærmen inddelt 2. Er der ting med symbolsk betydning? 3. Hvilke farver dominerer billedet? 4. Kameravinkler, afstande, bevægelser, klipning